В’ячеслав Колесник: «Маркетинг – основа діяльності будь-якого бізнесу»
19.05.2015
Про сучасний маркетинг на ринку сталевого будівництва і кращі практики просування продукції ми розмовляємо з В’ячеславом Колесником, директором компанії Прушиньскі.
Погіршення економічної ситуації і зниження будівельної активності в Україні останніми роками привели до посилення конкуренції серед компаній, що пропонують послуги і продукцію будівельного призначення. Сьогодні перед багатьма організаціями гостро стоять питання пошуку найбільш ефективних інструментів залучення клієнтів до свого бренду, а також максимально раціонального розподілу маркетингового бюджету.
Про сучасний маркетинг на ринку сталевого будівництва і кращі практики просування продукції ми розмовляємо з В’ячеславом Колесником, директором компанії Прушиньскі.
Якими, на Вашу думку, сьогодні повинні бути ключові напрями формування репутації виробника металоконструкцій?Репутація – це перш за все виконання взятих на себе зобов'язань, зокрема гарантійних. Важливою складовою репутації для нас є розвиток бренду Прушиньскі і підтримка позиції лідера на ринку захищаючих конструкцій. Звичайно, це ще і підтримка особистих контактів в сегменті В2В, навіть з тими будівельними і проектними організаціями, які зараз мають тимчасові труднощі.
Важливим напрямом формування репутації компанії Прушиньскі також є розвиток нових сервісів для наших дилерів і регіональних представників, що працюють з кінцевими споживачами в сегменті котеджного будівництва.
Чи сегментуєте Ви цільову аудиторію компанії в контексті різної маркетингової дії на ту або іншу групу споживачів?
Так, на сьогодні ми бачимо шість основних груп споживачів і для кожної з них прагнемо сформувати свою ціннісну пропозицію. Найбільш складне завдання для нас – управління системою продажів в сегменті котеджного будівництва, що направлена на кінцевого клієнта, оскільки ми реалізуємо свої продукти через дилерів і не маємо безпосереднього доступу як до замовників, так і до основних рекомендодавців в цьому сегменті – виконробів і монтажників.
В умовах жорсткої конкуренції і обмежених ресурсів правильний вибір маркетингових інструментів є достатньо складним завданням. Які маркетингові механізми Ви застосовуєте сьогодні для просування послуг і продукції Прушиньскі?
Спонсорство ралійної команди | Це інтернет-маркетинг, особисті зустрічі, зовнішня реклама, оформлення місць продажу дилерів, навчання дилерів і монтажників в Учбовому центрі на заводі Прушиньскі в Україні. Звичайно, застосовуються акційні пропозиції і програми лояльності. Зі всіх маркетингових активностей, які найефективніше і в короткі терміни впливають на збільшення продажів для нас є акції і розпродажі. Разом з тим, ми розуміємо, що довгострокові проекти, направлені на побудову системи лояльності хоч і не приносять миттєвої вигоди, істотно впливають на зростання продажів в майбутньому. |
На мій погляд, це програма розвитку зовнішньої реклами. Протягом останніх чотирьох років ми встановлювали мобільні виставки з реальними зразками нашої продукції поблизу доріг у всіх регіонах України. На жаль, значне число таких вуличних стендів залишилося на тимчасово окупованих територіях Донбасу і Криму, але навіть в цій ситуації на території України ми маємо більше 250 виставкових стендів, що діють.
Мобільна виставка Прушиньскі | Індивідуальна книга покрівельника |
Велика кількість корисної технічної інформації, що міститься у виданні, роблять книгу незамінним і постійним інструментом в роботі вітчизняних покрівельників, що позитивно позначається як на лояльності наших партнерів, так і на просуванні бренду Прушиньскі.
Наскільки важлива присутність компанії-виробника металоконструкцій в Інтернет? Чи можна тільки за допомогою онлайн каналів знаходити клієнтів?
Інтерактивний маркетинг – надзвичайно важливий для сучасного бізнесу. У нашій галузі є компанії, які основну частину своїх клієнтів знаходять з допомогою Інтернет. Ми також бачимо перспективу в розвитку нашого сайту www.pruszynski.com.ua та інтерактивних сервісів, тому вже сьогодні працюємо над новими онлайн-сервісами і покращенням веб-сервера ресурсу.
Проте ми, як виробник, який працює у всіх регіонах нашої країни, не можемо концентруватися виключно на просуванні в Інтернет і приділяємо значну увагу офлайн маркетингу.
Чи плануєте Ви розвиток нових маркетингових проектів в майбутньому?
Так, ми плануємо розвиток сайту, створення і кастомізацію інтерактивних сервісів для основних груп споживачів. На жаль, падіння будівельного ринку, що продовжується в Україні, особливо в сегменті комерційного будівництва, не дозволяє планувати дорожчі маркетингові проекти.
Як, на вашу думку, розвиватиметься маркетинг виробників металоконструкцій в Україні в найближчі декілька років?
З 2016 року я чекаю відновлення зростання ринку металоконструкцій в Україні. У 2015 році основні виробники металоконструкцій з чорного металу докладатимуть зусилля для виходу на зарубіжні ринки і збільшення експорту. Великі надії ми всі покладаємо на діяльність УЦСБ.
Виробники захищаючих конструкцій рухатимуться у напрямі створення нових Інтернет-сервісів, покращення якості обслуговування споживачів, розвитку нових ніш і продуктів (наприклад, котеджне будівництво з ЛСТК-профілів).
На жаль, зберігатиметься ще один поширений напрям маркетингу – ціновий демпінг за рахунок зниження якісних характеристик початкової сировини і упаковки при виробництві продукту. Окремим напрямом роботи багатьох виробників, особливо тих з них, хто працював на китайській сировині, буде відновлення своєї репутації і вирішення проблем з рекламаціями.