Круглий стіл: Тенденції українського ринку металочерепиці та профнастилу.
21.07.2014
Минулий рік, втім, як і кілька попередніх років, був досить непростим для українського ринку металочерепиці та профнастилу. Правда, для різних гравців ринку цей рік пройшов під різними знаками успішності.
Минулий рік, втім, як і кілька попередніх років, був досить непростим для українського ринку металочерепиці та профнастилу. Правда, для різних гравців ринку цей рік пройшов під різними знаками успішності. Так, якщо для ряду підприємств, перш за все, великих він став відносно благополучним (вони навіть відзначають зростання обсягів виробництва і продажів своєї продукції), то невеликі компанії за підсумками року, навпаки, говорять про падіння продажів.
Об'єднують операторів ринку спільні проблеми. Причому, з року в рік вони тільки посилюються. Мова про присутність великої кількості компаній, що пропонують продукцію за заниженими цінами, але дуже поганої якості.
Детальніше про основні тенденції розвитку вітчизняного ринку металочерепиці та профнастилу в 2013 році і першій половині поточного року, про досягнення і про проблеми, а також про те, яким бачиться майбутнє ринку, розповідають представники провідних компаній.
Участники круглого столу
Віктор Федоров, засновник «Арсенал-Центр».Борис Кукайло, комерційний директор «Арсенал-Центр».
Андрій Озейчук, бізнес-директор «Рууккі Україна», керівник комітету з покрівельних і фасадних конструкцій Українського Центру Сталевого Будівництва (УЦСБ).
Вадим Богацький, директор департаменту житлово-громадського будівництва компанії ТПК.
Лариса Тіток, комерційний директор компанії INTECO construction
Максим Попов, директор «Булат»
Володимир Яковлєв, керівник комерційного відділу «ДАХ-Профіль»
Олег Карелін, генеральний директор «АБ-Союз»
Cергій Комар, директор філії заводу покрівельних матеріалів «Євромодуль»
Ігор Тараненко, комерційний директор ВКФ «Лугпромхолод».
Які основні тенденції ринку металочерепиці та профнастилу можна виділити за підсумками 2013, за першу половину 2014? Як змінився попит на ці матеріали? Про які обсяги виробництва та продажів на ринку в цілому можна говорити сьогодні?
Андрій Озейчук: За підсумками 2013 ринок металочерепиці та профнастилу показав хороше зростання по відношенню до результатів попереднього року. У середньому продажі збільшилися на 15-20%, при цьому загальний імпорт сировини для виробництва металевої покрівлі зріс ще більше - на 22%, що дозволило забезпечити гарні оперативні запаси сировини на складах виробників.
Багато в чому таке зростання стало можливе завдяки зміні свідомості споживачів покрівельних матеріалів. У кризовий період багато покупців стали відповідально підходити до вибору покрівлі і все частіше віддають перевагу більш надійній і довговічній металевій покрівлі менш якісному дешевому шиферу.
Ця тенденція підштовхнула недобросовісних виробників випускати продукцію з прихованим заниженням параметрів якості, що призвело до появи на ринку дешевої і недовговічної продукції.
Торкаючись першої половини 2014 року, можна сказати, що вона ознаменувалася серйозними економічними і політичними потрясіннями в Україні. І перші п'ять місяців цього року показали падіння продажів металочерепиці та профнастилу на 15-30% в цілому по Україні і до 80% у східних областях.
Вадим Богацький: За нашими оцінками, ринок металочерепиці в 2013 році залишився на рівні 2012 року. Можливі відхилення в межах 5-7%. У 2014 році ринок однозначно скоротиться. Що стосується основних тенденцій на ринку металочерепиці, то вони зводяться, насамперед, до наявності неякісної продукції на ринку і цілеспрямованому обману покупців.
Унаслідок того, що нашою державою чітко не регламентовані мінімальні вимоги зі специфікації виробу - «металочерепиця», більшість пропозицій на ринку звелося до специфікації: товщина 0,40-0,43 мм зі вмістом цинку 100-140 гр/кв.м максимум. Походження металу - Китай. Позиціонування (іншими словами, відвертий обман споживачів) - Словаччина, Україна, Польща і т.д. Візуально ідентифікувати обман не можливо, перевірити справжність можна тільки побічно. Наприклад, у Польщі, стандартом мінімальної якості є товщина металу (0,5 мм) і вміст цинку (275 г/ кв.м). У більшості дрібних профілювальників проблеми не тільки з якістю сировини, але також і з сертифікацією та ліцензуванням виробництва. Не проводиться контроль якості, немає чітких гарантійних зобов'язань і т.д. Тому, рекомендується купувати металочерепицю у великих, перевірених роками профілювальників національного масштабу, уважно читати гарантійні листи на вироби, запитувати актуальні, свіжі сертифікати на сировину, звертати увагу на ціну (низька ціна повинна насторожувати).
Лариса Тіток: Вітчизняний ринок покрівельних матеріалів в 2013 році був ознаменований зростанням приблизно на 10%, якщо порівнювати з 2012 роком. Варто відзначити, що покрівлі з металочерепиці та металопрофілю істотно потіснили бітумні і шиферні.
Олег Карелін: Аналізуючи внутрішній ринок металочерепиці та профнастилу за підсумками минулого року і за першою половиною поточного, можна відзначити значне скорочення обсягів продажів. Потреба в даному виді продукції залежить від положення та стану внутрішньої економіки країни, а її стан залишає бажати кращого.
Cергей Комар: У 2013 році на ринку суттєво нічого не змінилося, на якісний метал, такий як ArcelorMittal і Voestalpine в нашій компанії завжди був стабільний і прогнозований попит.
Що стосується попиту та обсягів виробництва в 2014 році, поки немає ясної картини, так як сезон тільки починається. Сподіваюся, він буде не гірше 2013.
Володимир Яковлєв: Зараз складно аналізувати ситуацію на ринку, очевидно, що нестабільна ситуація в нашій країні не дає можливості об'єктивно оцінювати результати роботи в першій половині 2014 року.
Що стосується минулого року, то 2013 був краще 2012-го. Для нашого підприємства зростання склало близько 10%. Сьогодні спостерігається стабільний попит на продукцію, але цей обсяг не дозволяє говорити про якесь зростання і можливість істотного збільшення продажів.
Віктор Федоров: Сьогодні ринок металевих покрівельних матеріалів продовжує працювати, незважаючи на військові дії на Сході України. Обсяг споживання, за оцінками фахівців нашої компанії, не знизився, а в момент знецінення гривні було значне зростання попиту. Адже металева покрівля є товаром тривалого користування. Пофарбований в заводських умовах метал, попередньо оцинкований (європейська норма 275 гр/кв.м цинку), прослужить домовласникам не менше 50 років, тобто інвестиція грошових коштів в покрівлю прослужить, одночасно, трьом поколінням. Аналогічного, за термінами служби, товару просто немає, не рахуючи сам об'єкт нерухомості, накритий металевою покрівлею.
Максим Попов: Зміни ринку металочерепиці та профнастилу безпосередньо пов'язані з тенденціями будівельного ринку в цілому. Приміром, в 2013 році було відзначено зниження обсягу ринку профнастилу та металочерепиці на 3-5% по відношенню до 2012 року. Подібна ситуація спостерігалася і в інших сегментах будівельної галузі. Безсумнівно, зміна політичної та економічної ситуації в країні буде стримувати зростання ринку.
Що стосується цінових перспектив, то значних коливань прайсів в базових валютах не передбачається, а непередбачуваність курсу гривні не дозволяє прогнозувати зміну цін у грошовій одиниці України.
Варто відзначити, що однією з тенденцій, яка в останні роки спостерігається на внутрішньому ринку, є поява компаній, які продають продукцію низької якості. Як правило, така продукція виготовлена на примітивному, морально застарілому обладнанні з низькоякісної (китайської) сировини. Погана якість покриття, відсутність упаковки - причина появи подряпин і деформацій при доставці. І, як наслідок, - зниження терміну служби.
Ігор Тараненко: Продажі профнастилу в нашій компанії показують стабільний щорічний приріст у 10-15%. Для нас, як для виробника сендвіч-панелей, профнастил є супутнім виробництвом. Але, тим не менш, враховуючи, що у нас ще досить потужний будівельний підрозділ, ми використовуємо цю продукцію не тільки для зведення парканів, пристрою покрівлі або фасадів, а й активно застосовуємо профлист для обробки усередині приміщень.
Варто відзначити, що в роботі нашої компанії є і свої нюанси. Так, ми не можемо конкурувати за ціною з виробниками, які використовують метал товщиною 0,25-0,3 мм китайського виробництва з сумнівною якістю цинкування та покриття (це найбільший сектор ринку). Ми не закуповуємо таку сировину, так як вона не годиться для виробництва сендвіч-панелей. Але в цьому і наша перевага. За рахунок товщини металу 0,45-0,63 і фарбуванню на заводі «Метали і полімери» наша продукція дорожча, але набагато довговічніша, має кращі механічні показники, стійкість до атмосферних і кліматичних впливів, вигоряння.
Яку частку на ринку займає ваша компанія? Як вдається завойовувати увагу клієнта в умовах невисокого попиту сьогодні?
Лариса Тіток: 2013 рік був відносно стабільний для нашої компанії. Як я вже зазначала, спостерігалося невелике зростання продажів навесні-восени, що пов'язано із сезонністю матеріалів. Але, економічна ситуація, що склалася на початку поточного року і яка збіглася з сезоном холодів, просто «заморозила» ринок. Він впав приблизно на 20-25%.
Вадим Богацький: Обсяги продажів металочерепиці ТПК в натуральних одиницях в 2013 році в середньому залишилися на рівні 2012 року. Наш клієнт - це клієнт з консервативними поглядами, який звик до стабільно високої якості, і це не прості слова, тому що наша специфікація залишається незмінною навіть сьогодні. Мінімальний вміст цинку - 200 г/кв.м. Все ті ж дві стандартні специфікації в товщині - 0,5 і 0,45, без мінімальних допусків. Ті ж стабільні постачальники сировини, прямий імпорт. Ті ж підвищені гарантійні зобов'язання. За нашими оцінками, ми залишаємося компанією-лідером національного масштабу.
Олег Карелін: Пропозиції в основному регулюються попитом і це є основним показником пропозицій даного виду товару. З початку поточного року обсяги продажів продукції скоротилися, за найоптимістичнішими підрахунками, більш ніж на 20%. І хоча наша частка на ринку не знизилася, про своє комфортне становище говорити не доводиться. Ці реалії диктують свої умови. На першому місці зі збереження свого сегмента ринку залишається, як і колись, створення для клієнта максимально прийнятних умов для здійснення покупки саме у нас. Якість та оперативність - це один із вирішальних факторів.
Володимир Яковлєв: Компанія ТОВ «Дахпрофіль» не є великим гравцем на загальноукраїнському ринку, але в нашому регіоні і в регіонах, де представлена наша продукція, ми займаємо перші позиції з продажу якісного продукту - для покрівлі та фасадів.
Сергій Комар: Про долю нашої компанії на ринку металочерепиці та профнастилу сказати складно, оскільки багато компаній виробляють промислові профнастили у великих обсягах, але що стосується ринку металочерепиці, то десь в п'ятірку великих виробників ми входимо. Наша компанія на ринку з 1997 року, за цей час у нас багато постійних клієнтів, які багато років знають, що вироблена нашим заводом продукція завжди високої якості.
Максим Попов: Сьогодні український ринок завойовує продукцію з оптимальним співвідношенням ціна-якість. Як показує практика, цей фактор є основоположним у виборі металочерепиці та профнастилу. Забезпечуючи споживачів продукцією європейської якості за помірними цінами, наша компанія має стабільно стійке зростання реалізації і займає близько 7% ринку. Ми маємо міцні ділові контакти з провідними європейськими виробниками сталі і працюємо тільки на високотехнологічному обладнанні, постійно розширюємо свою виробничу базу. Цього року наша компанія запустила фінську лінію з виробництва нового виду модульної металочерепиці.
Андрій Озейчук: Лідерами в сегменті металевих покрівельних матеріалів в Україні є чотири компанії - це Ruukki, ТПК, «Арсенал» і «Прушиньскі». У сумі ці компанії займають більше половини ринку металочерепиці та профнастилів, при цьому Ruukki займає перше місце за обсягами продажів. Такого результату виходить досягти завдяки фокусуванню на якості продукції і комплексному підходу в роботі з покупцями покрівлі.
В даний час в Україні склалася ситуація, коли на ринку покрівельних матеріалів більшість виробників конкурують виключно ціною, в результаті пропонуючи кінцевому споживачеві продукцію з якістю, що постійно погіршується. Для споживача це означає мінімальну економію на етапі будівництва за рахунок значного подорожчання експлуатаційних витрат на утримання будівлі, зменшення довговічності і збільшення ризиків дострокового обвалення конструкцій і, як наслідок, загрозу життю і здоров'ю людей. Виходом з даної ситуації буде створення нових стандартів виробництва та використання будівельних матеріалів з тонколистової сталі і впровадження кращих світових практик з використання сучасних матеріалів та ефективних конструкцій, робота над якими ведеться в рамках комітету з покрівельних і фасадних конструкцій Українського Центру Сталевого Будівництва.
На яку категорію споживачів сьогодні орієнтується ваша компанія? З чим це пов'язано?
Андрій Озейчук: Виробників металевої покрівлі можна умовно розділити на дві категорії. Перша - це компанії, що працюють в нижчому ціновому сегменті, які не дорожать своєю репутацією і не несуть ніякої відповідальності за якість вироблених матеріалів. Друга - компанії орієнтовані на покупців, що цінують якісні, довговічні матеріали і розуміють, чим загрожує вибір низькоякісних матеріалів для облаштування покрівельного пирога.
Наша компанія працює на ринку України вже багато років і ми знаємо до чого може привести вибір низькоякісної покрівлі. Тому асортимент Ruukki представлений тільки високоякісними матеріалами, за якість яких компанія може відповідати і давати на них гарантію 50 років.
Лариса Тіток: У 2013 році більш стабільним був сектор комерційного будівництва. Тому й зараз INTECO construction орієнтується саме на нього, розробляючи спеціальні пропозиції і використовуючи індивідуальний підхід під кожного клієнта.
У секторі приватного будівництва ми плануємо більш активно пропонувати клієнтам мелалочерепицю Grand. Це унікальна пропозиція на українському ринку покрівельних матеріалів, яке ми запустили у виробництво рік тому.
Віктор Федоров: У 2014 році ТОВ «Арсенал-Центр» орієнтується, в основному, на приватних забудовників, але постійно бере участь і перемагає в тендерах, де замовником є інвестор. Наявність на складі великого запасу пофарбованого металу, високої та середньої якості (різні виробники) здатне задовольнити будь-якого замовника. Робота проводиться за 48 годин.
Вадим Богацький: Є така ніша в Україні - якісної продукції, звісно не дешевої. На жаль, вже невелика ніша, через кризові явища, в яких складно виживати, тому що більшість компаній суцільно видають «китай» за «європу» за низькою ціною. У цьому ключі можна сказати, що пропозиція компанії ТПК на ринку - нішева, тому що компанія всі ці роки спеціалізується на поставках тільки якісної продукції. Минулий і нинішній роки - не виняток.
Олег Карелін: На даний момент найбільш активними споживачами металочерепиці та профнастилу були приватні забудовники. Свої плюси приносить і розширення дилерської мережі, пропозиція співпраці приватним магазинам і підприємцям. Це напрямок, який найбільш динамічно розвивається.
Володимир Яковлєв: Основним споживачем нашої продукції є приватний забудовник, бо зрозуміло, що в сформованій ситуації в нашій країні інвестицій в будівництво та розвиток державних програм очікувати не варто.
Наскільки, на вашу думку, змінилася структура ринку з виробників? Яка частка імпортної продукції на ринку?
Андрій Озейчук: Як я вже зазначав, в даний час лідерами в сегменті металевих покрівельних матеріалів в Україні є чотири компанії - це Ruukki, ТПК, «Арсенал» і «Прушиньскі».
У структурі матеріалів для виробництва металочерепиці та профнастилу імпортна сировина займає близько 75% і лише 25% - сталевий прокат вітчизняного виробництва, переважно компанії «Метали і полімери».
Лариса Тіток: Сьогодні незмінними залишаються три-п'ять лідерів ринку «Рууккі», ТПК, «Арсенал». Багато дрібних компаній, які не витримали конкуренції в складному ринковому середовищі, припинили своє існування або перейшли на дешевий метал. Але, приємно дивує те, що наш покупець вже досить вимогливо підходить до вибору покрівельних матеріалів і все більше орієнтується на якісні матеріали з високими технічними характеристиками. Тому, я думаю, що перехід дрібних компаній в дешевий сегмент - це порятунок лише на час: покрівлю з таких матеріалів не облаштуєш.
Борис Кукайло: «Арсенал-Центр» протягом останніх 10 років займає лідируючі позиції в Україні з виробництва металевих покрівель та огороджуючих конструкцій з пофарбованого або оцинкованого листа. Хоча сьогодні компанії теж нелегко: рекламний бюджет ТОВ «Арсенал-Центр» в 2014 році практично відсутній, всі витрати мінімізовані. Продажі здійснюються на основі доброї репутації на ринку покрівельних матеріалів, заробленої за 14 років виробництва. Найкраща реклама - рекомендація від сусіда. Саме клієнтоорієнтованість нашої компанії допомогла безболісно пережити кризу 2008 року, коли зупинилися великі будівельні об'єкти.
Вадим Богацький: Питання лідерства сьогодні дуже суб'єктивне. Лідерство в чому? У кількості проданої металочерепиці в метрах? Якби компанія ТПК продавала «дешевий китай», то, напевно, у нас би було не менше 50% ринку. Зараз слід розділити ринок на чотири сегменти, за якістю виробів. Перший - наймасовіший - 0,38-0,43, цинк 100 г/кв.м і нижче. Наша частка в цьому сегменті - 0%. Другий 0,43-0,45, не більше 140 г/кв.м цинку - наша частка в цьому сегменті знову ж таки - 0%, тому що 140 г/кв.м - це нижче допустимої межі мінімальної якості. Третій сегмент, де вже дотримуються мінімальні стандарти - від 0,45 до 0,50, цинку не менше 200 г/кв.м - наша частка ринку не менше 25-30%. Четвертий - преміум сегмент. Тут ми ділимо ринок лише з парою-трійкою компаній, серед яких ексклюзивні, дорогі види металочерепиці за зовнішнім виглядом, якістю сировини і гарантійним зобов'язанням - ТПК VENECJA, Рууккі Finnera, «Метротайл» і можливо деякі інші компанії. Наша частка в цьому сегменті також не менш 25-30%.
Олег Карелін: Клієнт і тільки він зможе реально визначити лідера. Заповнення ринку імпортним виробником рулонної сталі як і раніше залишається на високому рівні, що, безсумнівно, позначається на економіці України.
Сергій Комар: Мені складно відповісти, хто лідирує сьогодні на ринку, так, як є багато статей, розрахунків, рейтингів, але вони суперечать один одному. Я думаю, з імпортної сировини виробляють близько 90% продукції.
Володимир Яковлєв: Я думаю, основні виробники зберегли свої позиції, імпорт готової продукції сьогодні займає невелику частку, хоча імпортна сировина є головною складовою у виробництві металочерепиці та металопрофілю на українському ринку.
Максим Попов: Структура ринку виразно змінилася. За останній рік обсяги реалізації колишніх лідерів українського ринку зрівнялися з обсягами ряду середніх компаній. Таким чином, сьогодні можна виділити близько десятка провідних українських компаній-виробників: «Арсенал», «Альбатрос», «Булат», «Прушинські», «Рууккі», «Сталеві конструкції», «ТПК». Більше 99% ринку - продукція українського виробництва, частка імпорту металочерепиці і профнастилу не перевищує 0,5%.
Яка сьогодні ситуація з сировиною? Які ціни на сталь (оцинковану і забарвлену) спостерігалися в 2013 - першій половині 2014? Які прогнози щодо динаміки цін на поточний рік? Метал яких виробників сьогодні частіше використовують компанії-виробники, за якими параметрами оцінюється його якість?
Андрій Озейчук: Ключовими постачальниками сталі для виробництва металевої покрівлі є Ruukki, АрселорМіттал, US Steel, а також безліч китайських виробників.
Існуючий ціновий діапазон на сталь з полімерним покриттям, яка використовується для виробництва металочерепиці та профнастилу від 900 до 1100 євро за 1т. Ми очікуємо, що до кінця 2014 року цей діапазон цін збережеться.
Вибираючи якісний покрівельний матеріал, варто звернути увагу на ряд параметрів, які обов'язкові для того, щоб металочерепиця або профнастил без проблем експлуатувалися багато десятиліть. Це товщина металу (якісна продукція має товщину від 0,5 мм і більше); кількість цинку (повинно бути не менше 275 г/кв. м); товщина полімерного покриття (в якісній продукції цей параметр не менше 25 мкм); вид полімерного покриття (найбільш довговічними є поліефірне (поліестер) або поліуретанове).
Вадим Богацький: Ціни на сировину та вироби прив'язані до іноземних валют, відповідно в національній валюті об'єктивно зростають. Наприклад, в ТПК, якщо прив'язатися до цін в іноземній валюті, ціни залишаються на рівні початку 2013 року.
Цікаві інші факти. По суті, курс гривні по відношенню до основних іноземних валют виріс в середньому на 45-50%, при цьому у багатьох профілювальників при «незмінних» за їх словами специфікаціях ціни зросли лише на 15-20%. Інше - додумуйте самі за рахунок чого компенсували вартість, так як казок не буває. Наприклад, в ТПК у гривні ціна зросла пропорційно зростанню курсів валют. Наприклад, класична черепиця коштувала $7,5 за 1 кв.м або за старим курсом 8,2 – 61-62 грн. Сьогодні ж коштує тих же $7,5, але вже за курсом 12 - 90 грн. за 1 кв.м.
Лариса Тіток: Ціни на імпортний метал залишаються приблизно стабільними. Але, зважаючи на ситуацію з доларом в Україні, ми зіткнулися із зростанням цін на 30%. І надалі ціни будуть коливатися залежно від коливань курсу долара.
Наша компанія навіть в такий час дотримується сформованої репутації виробника якісних покрівельних і фасадних матеріалів з європейської сировини. Свою продукцію ми виробляємо з якісного імпортного металу з вмістом цинку 220 г/кв.м під лакофарбовим покриттям. Продукцію ми супроводжуємо сертифікатами відповідності та гарантією.
Олег Карелін: Сьогодні ситуація з сировиною для виробництва стабільно позитивна - є все, але от ціна ... Ціна протягом аналізованого періоду змінювалася тільки в бік збільшення на пропозиції всіх класів сировини. Але, думаємо, що зі стабілізацією валютного ринку «заспокояться» ціни і на ринку в цілому. Якість металу і виробника визначає покупець. Сьогодні він у більшості випадків схиляється в бік недорогих пропозицій китайських виробників, а й потреба в якісній сировині теж присутня.
Максим Попов: Останні 1,5 роки на світовому ринку сталі спостерігається відносна стабільність. На українському ринку спостерігалися сезонні коливання цін у доларовому еквіваленті на 5-7%. Ціни в гривні безпосередньо залежать від курсу долара. Щодо динаміки світових цін на сталь в поточному році можливе зростання на 10-15% до літньо-осіннього періоду з наступним падінням на 4-5% до зимового.
Володимир Яковлєв: Сировина важливий і основний фактор, за яким можна судити про виробника і про його продукцію.
За період 2013 - першої половини 2014 значних коливань ціни не спостерігалося. Як завжди, був деякий дефіцит з окремих позицій на піку сезону, але він не вплинув на загальну цінову ситуацію.
Основними параметрами сировини є марка сталі, товщина, вміст цинку, товщина і тип покриття. Наша компанія використовує метал тільки європейської якості виробників Словаччини, Німеччини.
Сергій Комар: Ціна на сировину не змінилася, просто впав курс гривні по відношенню до євро і долара і ціна за 1 кв.м ходової черепиці стала не 65 грн, а 95 грн.
На ваш погляд, як розвиватиметься ринок металочерепиці та профнастилу найближчим часом? На які цифри за обсягами продажів може вийти до кінця року?
Андрій Озейчук: Враховуючи той факт, що металеві покрівельні матеріали володіють відмінними експлуатаційними характеристиками, а в Україні існує серйозний потенціал розвитку ринку комерційної та житлової нерухомості, перспективи сегмента металевої покрівлі досить оптимістичні. Однак багато що залежатиме від змін в економіці і політичній стабільності в Україні.
Лариса Тіток: Складно зараз коментувати подібні питання. Важко оцінити і загальну картину, оскільки багато наших дилерів активно і успішно працювали на Сході України, реалізовуючи там багато проектів. На даний момент робота там утруднена.
Олег Карелін: Розвиток ринку металочерепиці та профнастилу проходитиме в тому ж напрямку, що намітилося в колишніх роках. На наше глибоке переконання профнастил та металочерепиця завоювали гідне місце в умах і серцях наших покупців. А з неминучим приходом на ринок більш досвідчених клієнтів посиляться вимоги до якості кінцевого продукту.
Про помітне пожвавлення ринку говорити складно, але за обережними прогнозами розраховуємо на 10% збільшення продажів до кінця поточного року.
Максим Попов: Цього року на ринку металочерепиці та профнастилу прогнозується зниження обсягів реалізації в середньому по регіонах на 8-10% по відношенню до 2013 року. Якщо ж взяти до уваги ситуацію в Криму та на Сході України, загальний обсяг українського ринку може впасти до 18-20%.
Вадим Богацький: На ринку металочерепиці в 2014 в питаннях якості все буде стабільно погано, гірше вже навряд чи, так як мінімальна межа досягнута, тонше і гірше вже не можна. Продовжиться тотальний обман покупців - видаватимуть «китай» за «європу», дуже люблять називати якусь міфічну «словаччину» і т.п. Хоча купити дійсно якісну продукцію можна буде, але, психологічно, та й фінансово не кожен потягне високу ціну. Наприклад, гарантовано справжній, маркований, офіційно завезений з усіма підтверджуючими сертифікатами, всіма улюблений метал ArcelorMittal Germany в специфікації 0,5-0,5 +, 200-275 г/кв.м цинку, мат-поліестер крупнозернистий коштуватиме не нижче $ 8,5 за 1м, а це вище 100 грн. Так що, якщо хочете дійсно якісні з геометрії вироби з якісної сировини, готуйтеся розлучитися з круглою сумою. А якщо замовник думає, що саме тут і зараз йому пощастило, і є бажання і далі вірити в казку «про хорошу якість за аномально низькою ціною», то це точно не в ТПК.
Володимир Яковлєв: Цього року, якщо вдасться новому керівництву країни створити правильний рух на шляху до справжньої європейської держави, ми можемо отримати хороші перспективи і в нашій роботі. Не хочу передбачати події, але хочеться вірити в краще.
Наприклад, наша компанія цього року вводить в експлуатацію ще одну виробничу лінію з виробництва профнастилу.
Віктор Федоров: Ринок виробництва покрівельних матеріалів зростатиме, як тільки урядом будуть прийняті нові закони в галузі будівництва, бізнесу, викорінення корупції при дозволі на початок будівництва, закриття корупційних ДАБК, укладення договорів оренди землі, можливості без хабарів отримувати доступи до джерела електроенергії.
В цілому ж, криза в Україні має закінчитися в 2015 році, так що головне пережити 2014 рік. Я вивчив всі минулі кризи, і всі періоди зростання економіки за останні 150 років. Завжди, спершу, йшло «накачування» грошима економіки протягом семи років, а потім різко, у призначену банками годину Х, гроші починали виводитися з ринків, підвищувалися облікові ставки, вартість кредитів.
Починалася криза, яка так само тривала рівно сім років. У Біблії сказано, що фараонові приснилося сім вгодованих корів і сім худих корів, що означало сім врожайних років і стільки ж неврожайних. Є багато теорій про 25-річні і 50-річні цикли, але це вже занадто ускладнює розуміння економічного життя країни та світу. Терпіти залишилося небагато - зможете перевірити мій прогноз через рік.
Валентина Скрипченко, «КАПстрой»