• ua
  • ua
  • МЕНЮ:

    Проектування та будівництво великопрогонових металоконструкцій каркасу блоку № 6 ТРЦ RIVER MALL

    27.10.2021

    На початку проектування громадських будівель, до яких належать і сучасні торговельно-розважальні центри (ТРЦ) із великими зальними приміщеннями, завжди постає низка складних взаємозумовлених архітектурних та інженерних задач



    Ефективне ж розв'язання цих задач передусім пов’язано з прийняттям і реалізацією на практиці виважених рішень щодо компонування та конструювання просторових великопрогонових конструкцій їх покриттів, оскільки тільки у такий спосіб можливо створити у залах, які є основою композиційного ядра сучасних ТРЦ, комфортні умови для відвідувачів з одночасним забезпеченням вимог технології, акустики та ізоляції від зовнішнього середовища всього внутрішнього простору ТРЦ. А додатково до наведеного привернемо увагу ще до однієї важливої обставини, що достатньо просте порівняння традиційних площинних (балкових, рамних, аркових) конструкцій з просторовими великопрогоновими, свідчить про властиві останнім вагомі переваги, а саме: сприятливі умови роботи під навантаженням несних елементів і примикаючих конструкцій, рівномірне силове поле, переважно високий ступінь уніфікації вузлів і стрижнів тощо, що, в результаті, призводить до підвищення ефективності й зниження вартості будівництва.

    У розвинення викладеного вище не можна не згадати ще й про те, що простір, в якому не містяться проміжні опори і який перекритий просторовою великопрогоновою металевою конструкцією, надає будівлі надзвичайну емоційну та пластичну виразність. І саме таку комплексну інженерну задачу й вирішував інститут при проєктуванні ТРЦ «River Mall», що знаходиться у м. Києві на лівому березі р. Дніпро на Дніпровській набережній 10, 14.

     

    Концептуальне рішення.

    В березні 2016 року на зборах учасників ТРЦ «River Mall» за результатами проведеного тендеру було прийняте рішення затвердити ТОВ «Укрінсталькон імені В. М. Шимановського» в якості виконавця на проєктування основних несних просторових великопрогонових металоконструкцій каркасу найбільшої торговельної зали комплексу (інакше кажучи, блоку № 6) - будівлі складної комбінованої геометричної форми з покриттям великого прогону на стадії робоча документація. А в подальшому інституту було доручено проєктування несних просторових металевих конструкцій декоративного оздоблювання фасаду навколо головного входу в ТРЦ «River Mall» і пішохідного мосту через Дніпровську набережну до його другого поверху. І тому послідовно розглянемо вирішення всіх цих трьох поставлених перед інститутом задач.


    Покриття найбільшої торговельної зали блоку № 6 ТРЦ «River Mall».

    Перш за все необхідно вказати на те, що загальна концепція проєкту була розроблена протягом 2006 - 2014 років під час співпраці низки міжнародних компаній — англійської архітектурної Chapman Taylor, LLP, іспанської конструкторської Amusement Logik, S.L., чеської транспортно-консалтингової European Transportation Consultancy, S.r.o., німецької освітлювальної SCOTT Beleuchtung, GmbH і української архітектурної ТОВ Архпасаж Україна, результат роботи яких зображено на рис. 1 у вигляді прийнятих концептуальних рішень ТРЦ River Mall.

    Слід зауважити, що головна складність проектування найбільшої торговельної зали комплексу була пов’язана з тим, що на різних етапах розроблення принципового концептуального рішення ТРЦ River Mall розглядалось декілька відмінних один від одного задумів цієї зали. Причому якщо в першому з них (опрацьовувався у 2006 - 2008 роках) пропонувалось розташувати у залі аквапарк із різноманітними басейнами, то вже в остаточному (завершений у 2014 році) було передбачено розміщення багатоповерхового торгового та розважального закладу. А найскладнішим і найголовнішим для всього наступного проєктування через вказану зміну виявилось те, що на час її прийняття фундаментний ростверк, сейсмічні, температурні й усадкові шви вже були влаштовані згідно з першим варіантом проектного рішення та переробленню не підлягали. Останнє й потягло за собою необхідність врахування у подальшій роботі цих обтяжувальних обставин шляхом внесення певних коригувань у попередньо розроблений проект і застосування особливих конструктивних прийомів і заходів.

     

    Конструктивне рішення.

    Як вже було зазначено вище, найбільш відповідальним і складним елементом блоку № 6 є його покриття. У початковому варіанті, підготовленому у 2012 році іспанською компанією Amusement Logik, S.L. з урахуванням того, що в залі планувалось розміщення аквапарку з басейнами, було розроблено відповідний проєкт із дерев'яними фермами покриття по залізобетонним колонам та пілонам (рис. 2).

    Проте, після заміни на вимогу інвесторів як загальної концепції проекту будівлі, так і функціонального призначення її найбільшої торговельної зали, було прийнято й затверджено нове принципове концептуальне рішення ТРЦ River Mall, схема якого зображена на рис. 3.



    З огляду на наведене перед ТОВ Укрінсталькон імені В. М. Шимановського замовником будівництва була сформульована комплексна задача, яка охоплювала два напрямки, перший з яких стосувався розроблення металевих конструкцій ферм покриття із габаритами та вагою меншими за запропоновані іспанською компанією Amusement Logik, S.L., а другий — замінювання залізобетонних пілонів і колон на металеві, спроможних витримати вагу шести додаткових перекриттів. Причому доволі суттєве ускладнення для розв'язання поставлених задач створювали дві додаткові беззаперечні вимоги замовника щодо відсутності в новій конструктивній схемі покриття горизонтальних в'язей (розкосів і розпірок) по нижнім поясам ферм й максимального зменшення величин додаткових згинальних моментів в опорних вузлах колон із метою запобігання подальшому підсиленню чинних залізобетонних ростверків.


    Отже, зважаючи на комплексність і всебічність наведених вище умов, загальне проєктування блоку № 6 здійснювалось у тісному співробітництві з низкою проектних і наукових організацій: ТОВ Архпасаж Україна, ТОВ Альтіс-Констракшн, ІБК Центробуд, ТОВ БІК Центр, ТОВ Компанія Клімат Інжиніринг, ТОВ Фіттіх АГ – Україна, ТОВ Априора, ТОВ ФинЛифт, ТОВ СД ГРУП, Інститут геофізики ім. С.І. Субботіна НАН України та іншими.

    Що ж стосується вихідних даних на проєктування, варто зазначити, що будівля ТРЦ «River Mall» у цілому та блоку № 6 зокрема належить до об’єктів із класом наслідків (відповідальності) СС3. Розрахункова сейсмічність майданчика будівництва складає 7 балів за шкалою інтенсивності землетрусів MSK-64, а згідно з висновками Інституту геофізики ім. С.І. Субботіна НАН України при визначенні сейсмічності за скороченою програмою – 6,43 бала.


    Споруда блоку № 6 має складну геометричну форму з максимальними розмірами в плані 205,6×84,1 м. Її перекриття пошарово містять наступні складові: профільований лист ТП 85-ПО, монолітну залізобетонну плиту завтовшки 115 мм над профільованим листом, цементну стяжку завтовшки 80 мм, по якій вкладається плитка на клею завтовшки 20 мм. Своєю чергою, покриття блоку № 6 має такий склад (знову ж таки пошарово): полімерна полівінілхлоридна мембрана компанії SIKA завтовшки 1,5 мм, утеплювач із мінеральної вати типу ТЕХНОРУФ В60 завтовшки 100 мм і щільністю 180 кг/м3, утеплювач із мінеральної вати типу ТЕХНОРУФ Н30 завтовшки 150 мм і щільністю 115 кг/м3, паробар’єр і покрівельний профільований настил ТП-60-07. Стіни прийняті з трьохшарових панелей та скління вагою до 50 кг/м2.

    Зважаючи на вимогу замовника щодо відсутності вертикальних в'язів по колонах, просторова жорсткість та стійкість каркасу на період експлуатації та монтажу була забезпечена шляхом створення жорстких горизонтальних дисків по перекриттям на відмітках -3,300; 0,000; +5,700; +11,400; +17,100; +23,200. Причому жорсткі горизонтальні диски були запроєктовані з комбінованих монолітних залізобетонних плит по спеціальному несному профільованому настилу ТП-85 ПО (рис. 4), які (диски) сприймають та передають горизонтальні зсувні зусилля на діафрагми жорсткості (сходові клітини та ліфтові шахти) від металевого несного каркаса будівлі, шляхом приєднання анкерами до балок перекриттів стад-болтами (рис. 5)

      

    Що ж безпосередньо стосується конструкції покриття, то структурно вона складається з металевих кроквяних ферм еліпсоїдальної форми (рис. 6), кроквяних балок, системи прогонів, горизонтальних в’язей по верхніх поясах та вертикальних портальних в'язей, які були застосовані з метою компенсації відсутності в'язів по нижнім поясам кроквяних ферм.



    Кроквяні ферми еліпсоїдальної форми, елементи яких прийняті з круглих сталевих труб, мають прогін від 60,6 м до 39,3 м і спираються з внутрішнього боку на металеві колони через спеціальні опорні частини TechStar (розробник технічної документації та власник технології американська інженерно-конструкторська компанія TechStar, Inc.; виробник в Україні - ТОВ Євробар’єр), типу SBL 70/10 uplift згідно стандарту [9] (рис. 7), рухомі частини яких являють собою збірні деталі заводського виготовлення з антифрикційним матеріалом. Причому використання вказаного рішення дозволило не тільки забезпечити можливість вільного горизонтального переміщення опор у площині ферми, а й майже повністю виключити горизонтальні навантаження на колони, що, своєю чергою, дозволило зменшити опорні моменти в опорних частинах колон і не перевантажувати плиту наявного ростверку.


    З протилежного фасадного боку будівлі ферми спираються на просторові металеві пілони через шарнірну циліндричну опорну частину, яка має необмежений кут повороту у вертикальній площині, а у горизонтальному та вертикальному напрямках є нерухомою. До того ж із метою недопущення виникнення містків холоду в конструкції вузла передбачені фторопластові прокладки.

    В частині конструкції перекриття на відмітках -3,300; 0,000; +5,700; +11,400; +17,100 вкажемо на те, що воно прийняте балочного типу. А в місцях температурно-сейсмічних швів балки перекриттів мають рухомі опорні частини. Крім того, спирання колон під кроквяну ферму на фундаментну плиту реалізовано жорстким, а по інших осях — шарнірно-нерухомим.

    А стосовно пілонів вкажемо на те, що з урахуванням значно збільшеного навантаження від ваги шести додаткових перекриттів вони запроектовані у вигляді гранчастої просторової металевої конструкції трикутного перерізу, яка жорстко спирається на залізобетонний фундамент.


    Привернемо увагу також до того факту, що виходячи з архітектурно-естетичних міркувань у центральних частинах перекриттів блоку № 6 виконано кругові отвори задля створення покращених умов освітленості атріуму.



    Розрахункова схема каркасу блоку № 6.

    Приймаючи до відома конфігурацію, структуру і топологію блоку № 6 (рис. 13), в якості розрахункової прийнята скінченно-елементна модель, побудована шляхом апроксимування його основних несних конструк­тивних елементів набором стрижневих скінченних елементів загального виду. Матеріал конструктивних елементів кроквяних ферм і пілонів, що запроєктовані з гарячедеформо­ваних труб, і колон, що запроєктовані з електрозварних труб із прямим швом, – сталь марки Ст20 із модулем пружності E = 2,1×106 кгс /см2 , коефіцієнтом Пуассона ν = 0,3 і розрахунковим опором R = 2250 кгс /см2; прогонів і в'язів, що запроєктовані з гнутих зварних профілів квадратного перерізу, – сталь марки С245 із модулем пружності E = 2,1×106 кгс /см2 , коефіцієнтом Пуассона ν = 0,3 і розрахунковим опором R = 2450 кгс /см2; балок перекриттів, що запроєктовані зі зварних двотаврів із листового прокату, – сталь марки С245 і С345-3 із модулем пружності E = 2,1×106 кгс /см2 , коефіцієнтом Пуассона ν = 0,3 і розрахунковим опором R = 2450 кгс /см2 і R = 3050 – 3250 кгс /см2 у залежності від товщини листа. Побудована у такий спосіб скінченно-елементна модель блоку № 6 наведена на рис. 14 і нараховує 5024 вузла й 9441 скінченних елементів.



    Навантаження на конструкції блоку № 6. 

    Зауважимо, що постійні та тимчасові навантаження на блок № 6 для чисельного розрахунку прийняті у повній відповідності з вимогами норм, зокрема постійне навантаження являє собою власну вагу його конструктивних елементів. Що ж стосується тимчасового навантаження, то в розрахунку використовувалось п’ять його складових, а саме: характеристичне значення ваги снігового покриву – 1,55 кПа, характеристичне значення вітрового тиску – 0,37 кПа, рівномірно розподілене навантаження на перекриття – 4,0 кПа, рівномірно розподілене навантаження на покриття – 0,5 кПа і навантаження від систем захисту від пожежі – 1,0 кН/м.п. А при проведенні динамічних розрахунків було враховано 100 форм вільних коливань конструкції.

    Наступна обставина, яка заслуговує на увагу, полягає в тому, що розрахунки металоконструкцій на сейсмічні впливи виконувались із використанням спектрального та прямого динамічного методу [1]. Задля розрахунку спектральним методом приймались ґрунти ІІІ категорії за сейсмічними властивостями, а коефіцієнт, що враховує тип і призначення будівлі призначався як для споруди з одночасним перебуванням великої кількості людей. А для розрахунку прямим динамічним методом використовувались трикомпонентні акселерограми та синтезовані довгоперіодні акселерограми для діапазону переважаючих періодів коливань. Ба більше, додатково були проведені розрахунки на можливе просідання опор.


    Оскільки статичні та динамічні розрахунки металевих конструкцій каркасу блоку № 6 згідно з вимогами норм виконано з використанням двох обчислювальних комплексів - інтегрованої системи міцністного аналізу і проектування конструкцій SCAD і комп’ютерного програмного комплексу для автоматизованого проектування будівельних конструкцій LIRA, то з метою засвідчення адекватності побудованої скінченно-елементної моделі блоку № 6 ТРЦ River Mall виконано спеціальне співставлення результатів розрахунків, отриманих за допомогою означених комплексів. Один із характерних прикладів такого співставлення наведений на рис. 15, на якому представлені епюри подовжніх зусиль у верхньому поясі ферми покриття прогоном 60,6 м від власної ваги конструкції, причому синя крива відображає результати, отримані за допомогою системи SCAD, а зелена - комплексу LIRA.

    З цього рисунку вбачається, що позаяк обидві криві розташовані практично впритул одна до одної, то похибка при визначенні подовжніх зусиль є мінімальною - її значення знаходяться в межах від 2,5 до 2,9 скінченно-елементної моделі блоку № 6 ТРЦ River Mall, а й істинність усіх отриманих результатів розрахунків.


    Опрацювання результатів чисельних розрахунків металевих конструкцій блоку № 6. 

    Спираючись на результати проведеного розрахунку каркасу блоку № 6 ТРЦ River Mall було підібрано основні перерізи елементів його металевих конструкцій. При цьому висота балок атріумів склала до 900 мм, головних балок – до 700 мм і другорядних балок – до 500 мм. Що ж стосується поперечних перерізів колон, то вони прийняті з труб 325 мм і 530 мм, а елементів ферм – з труб 325 мм, 273 мм, 219 мм, 152 мм, 102 мм.

     

    Виготовлення металевих конструкцій покриття блоку № 6.

    Випуск робочої документації металевих конструкцій покриття блоку № 6 ТРЦ River Mall поклав початок їхнього виготовлення на заводі-виробнику. З цього приводу варто відзначити, що у процесі виробництва металевих конструкцій у розроблені кресленики час од часу доводилось вносити певні коригування в залежності від наявної номенклатури металопрокату на будівельному ринку України, матеріально-технічної бази заводу й інших виробничих чинників. Проте вказана ситуація за своєю природою є цілком очікуваною і практично постійною супутницею виготовлення металевих конструкцій і зазвичай не впливає на термін виробництва. Зазначимо, що вказану тезу підтверджує і даний випадок, оскільки всі ферми покриття блоку № 6 були виготовлені своєчасно у повній відповідності до прийнятого і затвердженого на початку робіт календарного плану.

    Інший важливий аспект технологічного процесу виробництва металевих конструкцій, а особливо структурно важливих задля забезпечення роботоспроможності всього об’єкту й складних за умовами монтажу, тобто саме таких, якими являються великопрогонові ферми покриття блоку № 6, полягає у їх контрольному збиранні. У цьому сенсі нагадаємо, що контрольне збирання проводиться задля перевіряння точності виготовлення елементів конструкцій і їх взаємозамінності без підгінних робіт із метою забезпечення потрібної якості конструкцій і їх подальшого монтажу. Безпосередньо ж самому перевірянню підлягають розміри конструкцій, їх монтажні з’єднання, підготовка кромок під зварювання, збіг монтажних з'єднань, правильність виготовлення кондукторів тощо. Причому під контрольне збирання підпадає кожен перший і в подальшому кожен десятий елемент, виготовлений серійно по кондукторам.

    Один із епізодів контрольного збирання великопрогонових ферм покриття блоку № 6 представлено на рис. 


    Монтаж металевих конструкцій каркасу блоку № 6.

    Монтаж металевого каркасу блоку № 6 виконувався у відповідності до проєкту виконання робіт у нижче поданій послідовності. Спершу були змонтовані металеві конструкції пілонів. Потім на фундаментний ростверк встановлювалися основні колони каркасу, які, по-перше, в опорному вузлі закріплювалися жорстко і, по-друге, що напевно є найголовнішим, на час монтажу з'єднувалися між собою вертикальними в'язями, та колони перекриттів, що спиралися за допомогою шарнірного вузла. Опісля того до колон були приєднані спеціальні опорні частини TechStar, на які по черзі встановлювалися ферми покриття, а після - в'язі покриття та балки перекриттів. Затим по змонтованим балкам та конструкціям перекриттів укладався профільований настил. Згодом були виконані конструкції фахверку, світлових ліхтарів, декоративного оздоблю­вання фасаду навколо головного входу в будівлю тощо. Деякі найбільш важливі й характерні моменти з наведеної історії будівництва ТРЦ «River Mall» у хронологічній послідовності відображені на рис. 


    Необхідно вказати також на те, що під час виготовлення та монтажу металевих конструкцій блоку № 6 інститутом проводився постійний моніторинг технічного стану розроблених та змонтованих конструкцій, а при виявленні дефектів і пошкоджень (а таке, на жаль, траплялось неодноразово) надавались рекомендації із їхнього усунення. Приклади характерних дефектів приведено на рис. 


    Завершення будівництва блоку № 6 ТРЦ River Mall припало на початок 2019 року, що дало змогу встановити та зафіксувати остаточні показники щодо змонтованих металоконструкцій. Зокрема по покриттю: його загальна площа склала 8930 м2, витрати металу – 555 т, а опосередкований показник витрат металу – 62 кг/м2. У цілому ж по каркасу зазначені показники мають наступні значення: загальна площа металевих конструкцій склала 39134 м2, витрати металу – 3550 т, а опосередкований показник витрат металу – 90 кг/м2.

    А на завершення привернемо увагу до того факту, що наведені показники не тільки повністю кореспондуються з рівнем, а й з найкращими прикладами світової будівельній практики, про що можна легко пересвідчитись скориставшись даними відомих літературних джерел.

     

    Конструкція декоративного оздоблювання фасаду ТРЦ River Mall.

    Просторовий несний каркас декоративного оздоблювання фасаду навколо головного входу в ТРЦ River Mall виконаний з металевих конструкцій - вертикальних та горизонтальних ферм із гарячедеформованих труб, до яких прикріплені попередньо напружені тяги з нержавіючої сталі. Потім змонтовані металеві конструкції каркасу були облицьовані різнонахиленими скляними листами оздоблювання блакитно-синього кольору, зовнішній вигляд яких по завершенню робіт, за ідеєю архітекторів, повинен був імітувати розбурхану річкову поверхню. Зазначимо, що саме цей задум архітекторів призвів до певного ускладнення при проектуванні несного каркасу декоративного оздоблювання, оскільки як розрахунок, так і проектування необхідно було виконувати з підвищеною (іншими словами, майже прецизійною) точністю з метою придання скляним листам оздоблювання заданої архітектурної форми поверхні. Проте, що виразно ілюструє рис., сформульована архітекторами задача при проектуванні була вирішена цілком коректно, а утворюваний скляними листами оздоблювання ефект дійсно відповідає розбурханій поверхні річки.


    Більше того, в продовження зазначеного вище вкажемо ще на декілька важливих висновків, які випливають із аналізу наслідків проектування й будівництва несного каркасу декоративного оздоблювання фасаду. Перший з них безпосередньо стосується самого несного каркасу, а точніше вагових параметрів його металевих конструкцій. В цьому сенсі мається на увазі наступне. Незважаючи на достатньо великі геометричні габарити каркасу (ширина 36,25 м, висота 29,25 м, як вбачається з рис. 26), але зважаючи на досягнуту при його проектуванні істотну просторовість і надзвичайну ажурність, урешті-решт вдалося мінімізувати металоємність металевих конструкцій приблизно в два рази: з попередньо планованих 103 т до майже візуально несуттєвих 59 т. Другий же висновок пов’язаний з результатами монтажу скляних листів оздоблювання - навішування всіх листів відбулось без жодних нештатних ситуацій і зауважень. Зауважимо, що озвучені висновки зайвий раз свідчать не тільки про точність проведеного розрахунку, а й про високий якісний рівень проектування металевих конструкцій несного каркасу декоративного оздоблювання фасаду.


    Пішохідний міст через Дніпровську набережну до ТРЦ River Mall.

    Задля створення поліпшених умов переходу відвідувачів через Дніпровську набережну та їх подальшого проходу до внутрішніх торговельних приміщень на другому поверсі ТРЦ River Mall концептуальним рішенням передбачено будівництво пішохідного мосту.

    Слід зазначити, що прийнятим і затвердженим проєктом були враховані вимоги низки нормативних документів, які наразі є чинними в галузі мостобудування, як щодо регламентації проектування мостів, так і врахування потреб людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Більше того, в цьому проекті знайшло відображення рішення Київської міської ради № 460/6511 від 18.12.2018 р. про «Затвердження Київської Комплексної цільової програми «Київ без бар'єрів» в частині підвищення рівня доступності всіх елементів міської інфраструктури для маломобільних груп населення. В результаті проєктом взято до уваги влаштування на підходах до мосту й на самому мості пандусів, спеціальних підйомників (ліфтів, ескалаторів) та інших засобів доступності для людей з порушеннями опорно-рухового апарату, тактильної підлогової плитки й інших визначених нормами елементів безбар’єрності.


    Що ж стосується конструкції пішохідного мосту вкажемо на таке. Пішохідний міст запроєктовано прогоном 51,0 м. А схема мосту відповідно до конструкторського задуму прийнята виразно відмінною від конфігурацій більшості стандартних інженерних споруд подібного типу, а саме тим, що являє собою просторову ферму еліптичного перерізу (завширшки 6,5 м і заввишки 4,4 м), поясами якої слугують головні балки пішохідного настилу, а решіткою – кільця, що перехрещуються. З цього приводу необхідно зауважити, що пропонований підхід дозволяє не тільки більш рівномірно розподілити матеріал по поперечному перерізу прогонової будови у порівнянні з класичною схемою з несними прогоновими балками, а й одночасно зменшити рівень напружень у несних елементах і загальні витрати матеріалу на будову.

    Наступні важливі складові розробленого проєктного рішення, які заслуговують на увагу, полягають у тому, що, по-перше, опорна частина мосту в місці примикання пішохідної ескалаторної галереї реалізована нерухомого, а з боку входу до торговельного центру - ковзаючого типу. Також із метою захисту пішоходів від атмосферних впливів, і це є по-друге, застосовано облицювання полікарбонатним покриттям всієї прогонової конструкції мосту та пішохідно-ескалаторної галереї.



    Задля чисельного розрахунку несних металоконструкцій мосту прийнята скінченно-елементна модель, побудована шляхом апроксимування його основних несних конструктивних елементів набором стрижневих скінченних елементів загального виду. Матеріал конструктивних елементів мосту, що запроєктовані з гарячедеформованих безшовних труб круглого перерізу, прямокутних труб і двотаврів, – сталь марки 09Г2С-12. Побудована у такий спосіб скінченно-елементна модель нараховує 1846 вузлів й 1516 скінченних елементів і наведена на рис., на якому, до речі, синім кольором показана еліпсоїдальна складова загальної несної конструкції мосту, а помаранчово-зеленим – прибудовані до опорних частин мосту ліфтові шахти.


    Що ж стосується результатів проведеного розрахунку, то з їх аналізу випливають цілком передбачувані наслідки: параметри напружено-деформованого стану несних конструктивних елементів мосту (як переміщення, так і напруження) мають достатньо невеликі значення, що свідчить про їх (елементів) певною мірою недонапружений стан. Роз’яснити ж вказане можна досить просто, оскільки внаслідок застосованого еліпсоїдального просторового конструктивного рішення та незначних навантажень - міст же слугує виключно для проходу пішоходів, - призначення поперечних перерізів несних конструктивних елементів мосту проводилось із урахуванням вимог до споруди загалом і конструктивних міркувань, а не рівня використання несної здатності споруди, що й призвело до резерву її роботоспроможності.

    А наприкінці зауважимо, що черга до будівництва розглянутого пішохідного мосту через Дніпровську набережну до ТРЦ River Mall наразі ще не підійшла, тому що його монтаж орієнтовно заплановано на 2022 рік.


    ПІДПИШИСЬ, ЩОБ НЕ ПРОПУСКАТИ ВАЖЛИВІ НОВИНИ