П’ятиповерховий відкритий паркінг з експлуатованою покрівлею - концепція типового проекту
МЕТА КОНЦЕПЦІЇ
Реалізація будівлі наземного паркінгу в сталевому каркасі, з визначенням переваг, орієнтовної вартості та строків будівництва запропонованого рішення.
ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ
- Місцезнаходження об’єкту - м. Київ
- Клас наслідків – СС2
- Площа забудови - 3080 м2
- Загальна площа паркінгу – 18480 м2
- Кількість місць паркування – 663 пм
- Кількість поверхів – 5
- Покрівля-експлуатована
- Розміри в плані - 35х88 м
- Перекриття однієї частини будівлі зміщене по висоті на половину висоти поверху. Перекриття сполучаються рампами.
- Висота поверху до низу конструкцій перекриття – 2,66-2,76 м
Загальний вигляд паркінгу
План першого поверху паркінгу
План типового поверху паркінгу
ПЕРЕВАГИ ЗАПРОПОНОВАНОГО РІШЕННЯ В СТАЛЕВОМУ КАРКАСІ:
1. Конкурента ціна в порівнянні з залізобетонним каркасом:
заміна фундаментної залізобетонної плити на стовпчасті фундаменти та мала вага каркасу (орієнтовно на 40% у порівнянні з залізобетонним) скорочує витрати на влаштування фундаментів;
при застосуванні сталевого каркаса не має необхідності влаштування деформаційного шва, що дозволяє зменшити витрати на додатковий ряд колон в поперечному напрямку;
2. Покращення функціональних можливостей паркінгу - сталеві колони перерізом від 260х200мм до 300х360 надають ряд переваг:
зручність використання паркомісця;
зниження аварійності авто;
збільшення швидкості руху авто по паркінгу;
підвищення безпеки пересування піших водіїв і пасажирів.
3. Швидкість будівництва:
мала вага каркасу (орієнтовно на 40% у порівнянні з залізобетонним) скорочує терміни на влаштування фундаментів;
висока технологічність та точність металоконструкцій, легкість монтажу;
будівництво може відбуватися в зимовий час без додаткових обмежень.
КОНСТРУКТИВНІ РІШЕННЯ
1. Прийнята конструктивна схема несучого каркаса – рамно-в‘язева.
Розрахункова схема каркасу
Типовий фрагмент сталевого каркаса
Рампа в сталевому каркасі
2. Колони (зварні двотаври - С245 та С355) мають шарнірне з’єднання з фундаментами.
3. Плита перекриття загальною товщиною 140 мм, профільований лист (у якості незйомної опалубки) висотою 60 мм та товщиною 0,8 прийнято по нерозрізній схемі:
4. Головні та другорядні балки перекриття виконані із зварних та прокатних двотаврів (С245, С355), крок другорядних балок 2,67 м.
5. Просторова жорсткість будівлі забезпечується рамним вузлами в повздовжньому напрямку, системою вертикальних та горизонтальних в’язей та диском, що утворюється монолітним залізобетонним перекриттям.
6. Сходові клітини виконані з монолітного залізобетону з примиканням елементів сталевого каркасу через закладні.
7. Зовнішнє огородження паркінгу – металеве решітчасте:
Для зниження ваги та вартості каркасу використані наступні оптимізаційні рішення:
Застосування сталей підвищеної міцності (С355);
Застосування оптимізованих зварних перерізів;
Застосування вітчизняних прокату та профілів.
Збір навантаження
№ п/п | Назва навантаження | Приведена товщина t, мм | Щільність ρ, кг/м³ | Характеристичне значення q, кг/м² | 1 ГГС | |
Коефіцієнт надійності за граничним навантаженням ɣfm | Граничне розрахункове значення q, кг/м² | |||||
1 | Постійне навантаження, в т.ч. |
|
| 465,0 |
| 547,0 |
1.1 | Бетон з топінговим покриттям (60-100мм) | 100 | 1800 | 180 | 1,3 | 234 |
1.2 | З/Б плита перекриття h=140мм (повна висота-з профлистом) | 110 | 2500 | 275 | 1,1 | 302,5 |
1.3 | Профлист Н60-0,8 |
|
| 10 | 1,05 | 10,5 |
2 | Змінні тривалі, в т.ч. |
|
| 380,0 |
| 494,0 |
2.1 | Корисне навантаження |
|
| 350 | 1,3 | 455 |
2.2 | Комунікації |
|
| 30 | 1,3 | 39 |
3 | Змінні короткочасні навантаження |
|
|
|
|
|
3.1 | Снігове |
|
| 163,1 | 1 | 163 |
3.2 | Вітрове |
|
| 40,8 | 1 | 40,8 |
ПРОТИПОЖЕЖНИЙ ТА АНТИКОРОЗІЙНИЙ ЗАХИСТ СТАЛЕВИХ КОНСТРУКЦІЙ
Відповідно до табл. 6 ДБН В.2.3-15:2007 зміна №2 для відкритого неземного паркінгу до 5-ти рівнів і площею поверху до 2600м2 присвоюється ступінь вогнестійкості будівлі ІІІа. Також допускається збільшувати площу протипожежного відсіку наземних відкритих гаражів до 5 поверхів з умовною висотою не вище 26,5 м за таких умов:
забезпечення доступу до протипожежного відсіку пожежно-рятувальним підрозділам через зовнішні прорізи, що розташовані у двох протилежних фасадах будівлі- на 15%;
забезпечення доступу до протипожежного відсіку пожежно-рятувальним підрозділам через зовнішні прорізи, що розташовані не менше ніж у трьох фасадах будівлі - на 25%
В даному випадку паркінг відноситься до ступені вогнестійкості ІІІа, для якої вогнезахист основних сталевих конструкцій каркасу не потрібен:
колони – R15 М0;
елементи перекриття – REI15 М0; елементи покриття – R15 М0.
Конструкції сходових клітин для паркінгів відкритого типу, незалежно від ступеню вогнестійкості, повинні мати межу вогнестійкості та межу розповсюдження вогню, що відповідає сходовим кліткам споруд II ступеню вогнестійкості:
сходові майданчики, косоури, сходи, балки та марші сходових кліток - R60 M0.
Антикорозійний захист конструкцій будівлі регламентується ДСТУ Б В.2.6-193: 2013 «Захист металевих конструкцій від корозії. Вимоги до проектування».
Профнастил перекриття поставляється оцинкованим.
УКРУПНЕНІ ПОКАЗНИКИ*
Витрати та вартість матеріалів та трудомісткість на зведення сталевого каркаса і влаштування монолітного залізобетонного перекриття:
№ | Вид робіт | Одиниця виміру | Кількість [1] | Вартість** з ПДВ, грн | |
за одиницю | всього | ||||
1 | Проєктні роботи |
|
| ||
1.1 | Проєкт розділів КМ стадії П | т | 625 | ||
1.2 | Проєкт розділу КМ стадії Р та КМД | т | 625 | ||
2 | Сталеві конструкції каркасу |
|
| ||
2.1 | Сталевий прокат [2] | т | 656 | ||
2.2 | Виготовлення металоконструкцій | т | 625 | ||
2.3 | Метизи | т | 6 | ||
2.4 | Доставка металоконструкцій | т | 625 | ||
2.5 | Монтаж металоконструкцій | т | 625 | ||
3 | Перекриття |
|
| ||
3.1 | Профлист (Н60, t=0,8мм), оцинк. | м2 | 16 400 | ||
3.2 | Монтаж профлиста з комплектуючими | м2 | 16 400 | ||
3.3 | Бетон С20/25 | м3 | 1 735 | ||
3.4 | Арматура | т | 142 | ||
3.5 | Бетонні роботи | м3 | 1 735 |
Терміни [3] виконання робіт (сталеві конструкції каркасу):
* Усереднені показники вимагають уточнення з урахуванням проведення тендерних процедур.
** При розробці концепції надається актуальна орієнтовна вартість матеріалів і робіт
[1] Металоємність конструкцій вказана без врахування витрат на другорядні конструкції: огородження, рамки під обладнання, тощо.
[2] Витрати сталевого прокату вказані з врахуванням технологічних відходів, що орієнтовно складає 5%;
[3] Терміни реалізації об’єкту не включають час на проходження експертизи та потребують уточнення враховуючи весь комплекс виконання проєктних та будівельно-монтажних робіт.