• ua
  • ua
  • МЕНЮ:

    АРМЕН КУРГІНЯН: «ПОПЕРЕДНЯ СИСТЕМА СЕРТИФІКАЦІЇ ВОГНЕЗАХИСНИХ ПОКРИТТІВ В УКРАЇНІ ВИВОДИЛА ЗА МЕЖІ ВИРОБНИКІВ, ЯКІ НЕ ФАЛЬСИФІКУЮТЬ РЕЗУЛЬТАТИ ВИПРОБУВАНЬ»

    10.05.2017

    Про особливості розвитку бізнесу в сфері антикорозійної і вогнезахисної обробки металоконструкцій в умовах конкурентного ринку, а також боротьбі з недобросовісною конкуренцією розповів Армен Кургінян, Генеральний директор Hempel по країнам Україна, Білорусь і Грузія.

    &temp_gt;Армен Кургинян

    Який із напрямів діяльності Hempel є пріоритетним в стратегії компанії?

    В Україні, як і в світі, компанія Hempel - один з лідерів на ринку антикорозійного захисту (АКЗ) з максимально ефективною лінійкою продуктів. Це визначається всією історією компанії, яка налічує 101 рік і почалася з виробництва покриттів для суднобудування і судноремонту. Вогнезахист - відносно новий сегмент, в якому компанія бачить величезний потенціал. З асортиментом продуктів Hempaguard нашим колегам по всьому світу вдалося забезпечити вогнезахист металоконструкцій багатьох референтних об'єктів, таких як конструкції в метробудівництві в Чехії, експоцентр в Казахстані, побудований в рамках виставки Експо 2020 і т.д. Всього продано понад 4 млн літрів вогнезахисних покриттів. В Україні поки вогнезахист для нас не є пріоритетом, але ми підтримуємо зусилля УЦСБ з дерегуляції цього ринку.

    Фарбування металоконструкцій Біскайської моста, м. Португалете, Іспанія

    Які сегменти бізнесу є ключовими споживачами вашої продукції?

    Сегменти, що показують стабільний розвиток і прагнення до підвищення довговічності своїх продуктів і конструкцій, пріоритетні. Машинобудування, вагонобудування, нафтопереробка, цивільне та промислове будівництво, енергетика, хімічна та видобувна галузі - це все ті області застосування АКЗ, які сьогодні стоять перед необхідністю підвищувати якість покриття продуктів і терміни служби конструкцій з метою конкуренції на зовнішніх ринках, зокрема, європейському, де замовник вимагає дотримання європейських нормативів, і де Hempel давно відомий як надійний виробник і постачальник.

    Фарбування резервуарів парку для зберігання олії Термінал-Укрхарчозбутсировина, м. Миколаїв, Україна

    Що компанія пропонує для сегменту сталевого будівництва?

    Сегмент металобудівництва вимагає швидковисихаючих, технологічних та довговічних систем покриття з низьким стиранням і оптимальною вартістю за кв.м. Це викликано стислими термінами виконання, особливостями доставки і монтажу металоконструкцій. Ряд систем АКЗ, розроблених спеціально для даного сегменту фахівцями центру R&D в Данії, які давно випробувані на ринку, відрізняються ефективним співвідношенням ціни і якості і, як наслідок, часто застосовуються в локальних проєктах.

    Кожна система (її товщина, термін служби, технологія нанесення і т.д. визначається агресивністю середовища за місцем розташування об'єкту будівництва і необхідним терміном служби покриття згідно ISO 12944-5:2007. Hempel, маючи 2 склади в Україні, завжди в змозі запропонувати матеріал на першу чергу робіт в разі стислих термінів фарбування.

    У чому конкурентна перевага рішень, які пропонує Hempel перед альтернативними пропозиціями? Як вдається доносити це до потенційних замовників?

    Як і на будь-якому ринку, на перший план для замовника завжди виходить горезвісне поєднання «ціна-якість». У випадку з Hempel це не рекламний слоган, а правда життя. Всій нашій команді, від хіміків-лаборантів в 15-ти R&D центрах по всьому світу, до керівників проєктів і фахівців supply chain, вдалося домогтися оптимального поєднання якості продукту і вартості, яке дозволяє нашим системам успішно конкурувати на всіх без винятку глобальних ринках, в тому числі в такому складному і конкурентному сегменті як морські покриття.

    Володіючи найсучаснішою виробничою та наукової базою, ми здатні запропонувати замовнику оптимальне за якістю і вартістю рішення.

    При цьому маючи за спиною страховки і гарантії компанії з оборотом понад 1,5 млрд євро і більш ніж 100-річний досвід роботи на ринку АКЗ. Очевидно, локальні українські виробники, чиї рецептури і промислова база заснована на пострадянському ресурсі і досвіді, такого ефекту досягти поки не можуть.

    Фарбування металоконструкцій Аеропорту Мілана Ростислава Штефаника, м Братислава, Словаччина

    Заводам металоконструкцій важливо запропонувати замовнику правильну і надійну АКЗ, збільшуючи додану вартість готового виробу і підвищуючи свою репутацію на ринку, адже на цьому ринку, продавши один раз кородіюючу вже на виробництві або відразу після доставки металоконструкцію, більше замовлень платоспроможних клієнтів можна не помітити. Експортні замовники зараз дуже скрупульозно оцінюють виробничі можливості наших виробників металоконструкцій, в т.ч. на предмет досвіду нанесення якісної АКЗ.

    Наскільки серйозною є сьогодні конкуренція в сегменті?

    Тут важливо розділяти сегменти за якістю і, як наслідок, за вартістю. У сегменті дешевих нетривких покриттів, вироблених в Україні і на території колишнього СРСР, конкуренція дуже висока і в основному «крутиться» навколо ціни. Конкуренція тут нагадує боротьбу в багнюці: дуже видовищно, море адреналіну, на виході - втрата репутації. У цьому сегменті замовник почує те, що хоче почути, постачальник підпише будь-який лист про те, що «біле - це чорне» в надії, що через 5 років, коли настане момент відповідати за гарантією, помре, як у відомій східній байці, або віслюк або падишах.

    Компанія Hempel, і в Україні, і в світовому масштабі, в описаному вище сегменті участі не бере і завжди уважно ставиться до гарантій, які видає. На ринку якісних і, скажімо так, «чесних» покриттів конкуренція також дуже помітна, але прогнозована і відкрита. Практично на всіх світових ринках зустрічаються одні і ті ж знайомі конкуренти, які один одного добре знають і навчилися ефективно співіснувати. Така конкуренція допомагає підняти рівень локального ринку до світових стандартів.

    Фарбування металоконструкцій Аеропорту Леоша Яначека, м. Острава, Чехія

    Як вдається боротися з недобросовісною конкуренцією, а також з контрафактною продукцією?

    Компанія Hempel Україна - єдина дочірня компанія глобального виробника, що працює безпосередньо на ринку України одночасно в морському і промисловому сегментах. Це обумовлює неухильне дотримання певного Code of Conduct і етики поведінки, які можуть дозволити собі прямо або побічно порушувати, наприклад, представники виробників, а також місцеві виробники, не пов'язані глобальними репутаційними ризиками і етичними нормами. Таким чином, участь у недобросовісній конкуренції - змова між дистриб'юторами, трюки дистриб'юторів і виробників з технічними завданнями, надання непідтвердженою виробником гарантії, пряме шахрайство з документами і т.д. - для нас виключене і неприйнятне. Протидія тут одна - донесення відкритої і підтвердженої інформації до замовника. У досвідченого замовника розвинений нюх на пройдисвітів від АКЗ. Тут як ніде вірна приказка «краще з розумними втратити, ніж з дурнем знайти».

    Як плануєте просувати продукцію на будівельному ринку України?

    Сам сегмент B2B визначає стратегії просування і комерційну політику. Наш бізнес проєктно-орієнтований, що означає виділення великих проєктів або замовників, а також пріоритетних сегментів в окремі ринкові ніші, робота з кожною з яких - індивідуальна і послідовна. Підхід до машинобудування, з його кастомізацією і регулярністю споживання, наприклад, в корені відрізняється від підходів до будівельного ринку або енергетиці. Однак, незалежно від галузевих особливостей, співпраця з УЦСБ і його учасниками буде пріоритетною в 2017 році.

    Українське представництво не має свого сайту і слабо представлено в Інтернеті. З чим це пов'язано і чи планується створення свого сайту?

    Пов'язано це з тим, що не існує окремого «українського Інтернету». Виходячи з нашого міжнародного досвіду, ніякої необхідності в «винаході велосипеду», тобто створенні і підтримці окремого незалежного локального сайту немає. Ми - невід'ємна частина групи компаній Hempel і вся інформація про компанію та її продукти - універсальна для будь-якого куточка світу. Наприклад, український офіс також відповідає за розвиток ринків Білорусії і Грузії, і там теж немає локальних сайтів. Всі шляхи ведуть на hempel.com.

    Фарбування металоконструкцій вітрової електростанції м. Остерильд, Данія

    Який сьогодні обсяг українського ринку антикорозійного покриття і як він буде змінюватися в найближчі 2-3 роки?

    Для відповіді на це питання необхідно розділити ринок за сегментами, тому що обсяги і тенденції в різних сегментах різні. Ми оцінюємо сегмент якісного антикорозійного покриття близько 5 млн літрів на рік, і зростання близько 10% в рік, без урахування «морського» напряму.

    Чи планує Hempel виходити на ринок декоративних і вогнезахисних покриттів України?

    Поки компанія не виходить в Україні в ці сегменти, хоча в світі Hempel є одним з провідних гравців на даних ринках, займаючи перші позиції, наприклад, у Великобританії з брендом Crown Paints і на Близькому Сході з брендом Contex Thermoguard і Topaz Zero. Пов'язано це з попередньої бюрократичною і наскрізь корупційною схемою сертифікації вогнезахисних покриттів, яка автоматично виводила за рамки ринку виробників, які не фальсифікують результати випробувань. Сподіваюся, найближчим часом ситуація зміниться, в першу чергу завдяки зусиллям правильних і послідовних лобістів від УЦСБ і загального проєвропейского вектору розвитку галузі.

    У чому полягають основні проблеми розвитку ринку покриттів в Україні? Що можна зробити для їх подолання?

    Ринок промислових покриттів безпосередньо пов'язаний з тим, як «дихає» промисловість, від рівня інвестицій в машинобудування, інфраструктуру, сільське господарство. Всі інші проблеми можна вирішити.

    Наше завдання - зберегти інвестиції замовника, полегшити роботу підрядника і знизити витрати по догляду за конструкціями і спорудами. Ми з нею успішно справляємося.

    ПІДПИШИСЬ, ЩОБ НЕ ПРОПУСКАТИ ВАЖЛИВІ НОВИНИ