• ua
  • ua
  • МЕНЮ:

    ВЯЧЕСЛАВ КОЛІСНИК: «ВПРОВАДЖЕННЯ СТАНДАРТУ І МЕХАНІЗМУ ПЕРЕВІРКИ ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК - ПРАВИЛЬНИЙ ШЛЯХ РОЗВИТКУ СЕГМЕНТУ ПОКРІВЕЛЬНИХ ВИРОБІВ ЗІ СТАЛІ»

    13.09.2017

    Виконавчий директор УЦСБ, Вячеслав Колісник, розповів про нові можливості для виробників металочерепиці і профнастилу, а також найближчих планах Асоціації “Український Центр Сталевого Будівництва”.

    &temp_gt;Вячеслав Колесник

    Вячеслав, Ви багато років були директором одного з ключових гравців на ринку покрівельних та фасадних матеріалів, але останні 1,5 року працювали в іншій сфері. Які враження про ринок отримали від спілкування з учасниками УЦСБ?

    Ринок, за наявною від наших учасників інформації, змінився незначно, хіба що змінився тренд - почалося відновлення обсягів профілювання. Але інші тенденції і проблеми ринку, на мій погляд, ті ж самі.

    Одна із значущих проблем - наявність на ринку великої кількості підробок, які зовні схожі на аналогічні товари більш високої якості. Навіть фахівцеві важко відразу зрозуміти, з якої сировини - якісної чи ні - виготовлена металочерепиця. Тим більше, що клієнт найчастіше не бачить готовий продукт або бачить його в упаковці - так що упаковка і рівень презентації продавця грають ключову роль.

    Основна причина такого способу ведення бізнесу - більш висока маржинальність у компаній-виробників, які виробляють підробки, а також більш високий заробіток у компаній, які свідомо підробки продають і монтують. Крім того, є цілий пласт покупців, для яких від самого початку важлива тільки ціна. В основному, це фізособи і девелопери, які будують котеджі на продаж і використовують найдешевші матеріали, доступні на ринку - без оглядки на можливі загрози здоров'ю людей і експлуатаційні властивості об'єкту.


    Яка реальна різниця в собівартості якісної і неякісної сировини?

    Реальна різниця між собівартістю хорошого металу з високим вмістом цинку (225-275 г/кв. м) і якісним покриттям (25 мкм) і китайськими аналогами (відповідно цинку 20-40 г / кв. м і фарба 12-15 мкм) приблизно 25%. Тобто спочатку при ціні більш якісного продукту, наприклад, 150 грн., його низькоякісний аналог повинен коштувати близько 112 грн. Однак це ще не все. Низька якість - це не тільки сировина. Такі вироби, як правило, профілюються з більш тонкого металу, різниця тільки по товщині може досягати 0,06 і більше міліметра, тобто замість 0,5 мм металочерепиця виготовляється з сировини товщиною 0,41-0,43, що дає ще 10% зниження собівартості, тобто ціна такої черепиці повинна бути вже 65 грн. Також потрібно пам'ятати, що виробники якісного продукту, як правило, витрачаються ще на упаковку, маркування, підтримку гарантій, друк інструкцій з монтажу та рекламу торгових марок. При цьому на ринку для кінцевого споживача різниця в ціні становить 5-7 гривень, що робить такий бізнес вигідним для несумлінного профілювальника при всій його потенційній проблемності.

    Ще одна серйозна проблема - маркетинг практично всіх гравців ринку покрівлі заснований на інформуванні про способи обману покупця. Це знижує довіру до покрівельних матеріалів з металу і може привести до покупки товару-замінника або згоди купувати дешево - все одно ж обдурять.


    Але ж більшість продавців дає гарантії на металочерепицю, в тому числі до 50 років? Хіба це недостатній захист?

    Покупці цікавляться гарантією в процесі вибору матеріалу, найчастіше просто запитують, чи є вона і наскільки. При покупці вони не тільки не читають зміст гарантії, але навіть, найчастіше, не вимагають її від продавця (виробника). А в змісті гарантії часто заховані пункти, які роблять малоймовірною її використання, наприклад, наявність великого списку певних документів, обмеження по температурі на покрівлі, вимога мити дах з миючими засобами і т.п. По гарантії особливо важливо розуміти, що значна частина ринку знаходиться «в тіні»: для матеріалів це означає, що немає нормальних супровідних документів і потім підстав для звернень до продавця, крім як «за поняттями»; для покрівельно-монтажних робіт - виконавець (виконроб) також не несе реальної відповідальності за якість обраного за його рекомендацією матеріалу і за його монтаж відповідно до рекомендацій виробника.


    У будь-якому випадку страждає споживач. Що Ви збираєтесь робити, будучи Виконавчим директором Українського Центру Сталевого Будівництва - єдиної громадської організації в Україні, яка об'єднує учасників галузі?

    На сьогодні в Україні відсутній стандарт на металочерепицю, який чітко обумовлює вимоги щодо якості. Частково цю функцію виконує гармонізований ДСТУ Б EN 508-1:2015 року, але там немає національних програм по масі антикорозійного покриття, по товщині захисно-декоративного покриття для зовнішнього і внутрішнього застосування, по маркуванню продукції. Наступний крок - добровільна підтримку нового стандарту тими виробниками, які реально працюють з якісною сировиною. Продукція повинна маркуватися із зазначенням основних інформаційних і якісних параметрів, наприклад, виробника продукції, назви продукту, маси антикорозійного шару, товщини полімерного покриття, для несучих елементів марки сталі.

    Також важливо інформувати потенційних покупців про реальну різницю у вартості продукції, можливо сформувати які-небудь індекси існуючої на даний момент вартості продукції із сировини різної якості.


    Ви реально думаєте, що введення стандарту, маркування та інформування допоможе вирішити проблему? Наскільки відомо, багато, скажімо так, не самих чесних виробників маркують метал самостійно?

    Сам по собі стандарт практично не потрібен. Головне - дати покупцям, не має значення, фізичні це особи або компанії, можливість перевірки купленого матеріалу. Для цього ми плануємо піти шляхом європейських асоціацій виробників, які обирають і сертифікують певні лабораторії, а також жорстко стежать за дотриманням ними всіх стандартів і вимог. Така лабораторія (можливо кілька) отримає від УЦСБ право проводити перевірку зразків, отриманих від замовників, на відповідність сировини і готової продукції вимогам стандарту. Також виходячи з досвіду інших країн, для вирішення проблеми фальсифікату потрібно впровадження інструментів покарання несумлінного виробника. Тільки в такому випадку ринок можна буде повністю змінити в бажану сторону.

    Маючи стандарт, спосіб перевірки якісних характеристик і підтримку УЦСБ та всіх гравців ринку, які працюють в якісному сегменті, ми зможемо домогтися багато чого.

    Окремо хочу звернутися до покупців покрівельних матеріалів. Дивіться на якісні характеристики сировини, наявність хорошої упаковки і докладної інструкції з монтажу, звертайте увагу на наявність маркування і правильне оформлення пакету документів. Не лінуйтеся прочитати інструкцію. Для великих замовників також я б рекомендував при виборі постачальника відвідати виробництво - оцінити культуру виробника. І шанси, що ви купите дійсно якісний продукт, сильно зростуть. А УЦСБ зробить все можливе, щоб ринок покрівельних і фасадних матеріалів став більш прозорим і клієнтоорієнтованим.



    Запрошуємо на відкритий комітет з покрівлі, фасадів і ЛСТК.

    27 вересня з 11:00 до 16:00

    м. Київ, вул. Костянтинівська, 21, Freud House, Зал Вітальня.

    Участь в комітеті безкоштовне. Попередня реєстрація обов'язкова.

    Для реєстрації необхідно заповнити електронну форму.

    ПІДПИШИСЬ, ЩОБ НЕ ПРОПУСКАТИ ВАЖЛИВІ НОВИНИ